És un període que cal planificar perquè l’entrada siga el menys traumàtica possible.
Es recomana fer una entrevista cap el mes de juliol perquè les famílies coneguen les instal·lacions, el personal docent i el funcionament de l’escola. Durant l’entrevista s’hauria de tractar temes com ara:
– Explicar les dificultats que es poden presentar quan s’incorpora per primera vegada al centre i les maneres en que ho pot manifestar.
-La importància de la bona relació entre les famílies i l’escola, per a poder potenciar el desenvolupament entre alumnas, els seus pares, mares, tutors\es i els educadors/mestres.
-Indicar les mesures que s’han de prendre per facilitar la seva adaptació. Proporcionarem unes pautes que els pares i mares puguen seguir per evitar que l’adaptació del seu fill@ siga perjudicial. Ser puntuals a l’hora de la recollida, també fer-los coneixedors de l’organització dels horaris, la divisió dels grups, el increment de la jornada…
-Plors incontrolats
-Intents de fugida
-Ansietat
-Descontrol d’esfínters
-Trastorns de l’alimentació i de la son
Les activitats que és fan durant el període d’adaptació han de ser motivadores , lúdiques, participatives i basat en la concepció d’un aprenentatge significatiu. A mida que anem avançant , les activitats seran més complexes.
Molt important, el comiat ("despedida"). No marxeu quan estiguen distrets, ràpid i sense que s’enteren. Així no disminuireu el seu patiment, sinó que l’accentuareu, ja que quan es giren de cop i volta no us veuran i els inundarà una sensació d’abandonament que els costarà molt gestionar. Acomiadeu-vos tranquil·lament, els expliqueu que marxeu a treballar, a comprar, el que siga i que en 2, 3, 4 hores tornareu a buscar-los. I un cop us acomiadeu, marxeu amb serenitat i seguretatEls educadors i mestres també haurem de valorar si la nostra intervenció ha estat adequada, si els infants s’han adaptat bé, els materials i les activiats han estat idonies.
Després d’aquesta explicació us desitge a tots i totes un bon inici de curs!